Familie flytter inn i hus

Flytting

På flyttefot? Da har du mange ting å tenke på, og derfor har vi gjort det enkelt å bestille strøm til din nye bolig. Her får du svar på de vanligste spørsmålene om flytting av strømmen.

Når du flytter kan du bestille strøm fra Å Strøm til ny bolig – uansett hvor i Norge du flytter.

Du må melde flytting til oss før du flytter, da vi kun kan registrere flyttingen frem i tid. Du må gi oss beskjed om utflytting minst syv virkedager før du flytter for at vi skal kunne avslutte avtalen på riktig dato.

Dersom du ønsker oppstart av en strømavtale med tilbakevirkende kraft, vil du bli satt på leveringspliktig strøm fra din netteier frem til første mulige dato for oppstart av strømavtale hos Å Strøm.

Dette gjelder både deg som har hatt strøm fra oss i gammel bolig, aldri har hatt en strømavtale før, eller deg som ønsker å bytte strømleverandør til Å Strøm i din nye bolig.

Vanlige spørsmål

Jeg skal flytte, hva gjør jeg?

Jeg er kunde:

Vi har gjort det så enkelt som mulig for deg som ønsker å ta med Å Strøm på flyttelasset.

Logg inn i Å-appen -> deretter Meny og velg "Meld flytting".

Kjenner du allerede dato for innflytning, kan du fylle ut skjemaet og sikre deg strøm fra Å Strøm fra første dag i ny bolig.

Når du skal flytte er det to ting du må gjøre.

  1. Du må si opp strømmen på din gamle adresse senest 7 dager før du flytter ut.
  2. Du må bestille strøm til adressen du flytter til. Klikk på "jeg skal flytte inn" i Å-appen og følg stegene.

Jeg er ikke kunde:

Når du skal flytte er det to ting du må gjøre.

  1. Du må si opp strømmen på din gamle adresse senest 7 dager før du flytter ut
  2. Du må bestille strøm til adressen du flytter til.

Du kan bestille på nett eller så hjelper gjerne en av våre kundebehandlere deg.

Velg "flytting" i kontaktskjemaet, så ordner vi alt sammen, enten du er kunde eller ei.

Jeg glemte å melde flytting av strøm før jeg flyttet ut

Det er dessverre ikke mulig å melde utflytting av strøm tilbake i tid. Hvis du glemte dette, må du passe på at de som flytter inn i din gamle bolig bestiller strøm fra dagen de flytter inn. Da vil strømavtalen din automatisk bli sagt opp fra riktig dato.

Hvis de som flytter inn ikke fikser dette, er det du som må betale for strømmen deres. Gir du oss kontaktinformasjon til de som flytter inn, kan vi hjelpe deg ved å ta kontakt med dem og ordne strømavtale fra riktig dato.

Jeg glemte å bestille strøm før jeg flyttet inn

Hvis du allerede har flyttet inn, vil du få ventestrøm/leveringspliktig strøm fra netteieren. Du bør derfor bestille strøm til din nye adresse så snart som mulig.

Ta kontakt med vårt kundesenter så hjelper vi deg med å bestille strømavtale eller bestill strømavtale her.

Hva er leveringspliktig strøm?

Nettselskapet ditt er pliktig å selge strøm til deg dersom du ikke bestiller en strømavtale hos en strømleverandør. Hvis du ikke har en strømavtale med et strømselskap, har alle nettselskap plikt til å levere strøm til boligen din. Det er lovpålagt for å sikre at du ikke blir sittende uten strøm i en overgangsperiode ved f.eks. flytting til ny bolig.

Hvis du har strøm fra nettselskapet ditt i dag, anbefaler vi at du bestiller en strømavtale så fort som mulig for å unngå unødvendige høye kostnader.

Bestill strømavtale her

Trenger jeg å lese av strømmåleren når jeg flytter?

Dersom du har AMS (automatisk måler) trenger du ikke å lese av strømmåleren. Den vil automatisk lese av strømmåleren og registrere riktig dato.

Dersom du har standsmålt strømmåler må du lese av og melde det inn til din strømleverandør.

Bestille strømavtale?

Vi fikser alt det praktiske for deg - helt gratis og på kort tid. Du får alt på samme faktura hvis vi gjennomfakturerer med nettselskapet ditt, og vi forskuddsfakturerer ikke.

Se våre strømavtaler

Vi hjelper deg gjerne

Fant du ikke svar på det du lurte på? Våre kundebehandlere er klare til å hjelpe deg.

Kontakt oss