Å-appen

Hjelp med Å appen

Dersom du har utfordringer med appen har vi samlet en oversikt over kjente problemer nedenfor.

Får du feilmelding: En feil har oppstått, vennligst kontakt kundeservice.

Vennligst ta kontakt med Å Strøm kundeservice og bekreft om ditt telefon nummer er det som er registrert på kundeforholdet hos Å Strøm.

Ettersom kontrakten hos Å Strøm står på et navn mens en husstand gjerne består av 2 ektefeller/samboere kan det være avvik i hva som er registrert hos oss sammenlignet med telefon nummeret du prøver å logge inn med.

Får du feilmelding: Ugyldig bekreftelseskode/fødselsdato oppgitt

Dersom bekreftelseskoden er riktig ber vi deg ta kontakt med Å Strøm kundeservice og bekreft om det er din fødselsdato som er registrert på kundeforholdet hos Å Strøm.

Ettersom kontrakten hos Å Strøm står på en person mens en husstand gjerne består av 2 ektefeller/samboere kan det være avvik i hva som er registrert hos oss sammenlignet med hva du taster under innlogging.

Utenlandsk mobilnummer

Vi har ikke lagt til alle landkoder for å logge inn i og med en stor andel av våre kunder har norsk mobil nummer. Hvis du behøver pålogging fra et land som mangler fra listen ber vi deg vennligst ta kontakt via CHAT på www.astrom.no eller sende en henvendelse via vårt kontaktskjema med landkode +telefon nummer og ditt kundenummer hos Å Strøm. Da kan vi legge til ditt land slik at du kan logge på.

Hvordan utregnes strømstøtten?

På forsiden i appen kan du se se estimert strømstøtte. Ved å klikke på pilen til høyre, etter beløpet for estimert strømstøtte, kommer du inn på detaljene og kan se hvordan strømstøtten er utregnet.

Beregning av strømstøtten skjer daglig ut over måneden. På detalj-siden kan du følge med på hva den gjennomsnittlig spotprisen er dag-for-dag slik at du hele tiden er oppdatert.

Samme strømmåler vises flere ganger

Dette skyldes en feil i vårt system. Dette er kun en visningsfeil – så lenge du kun har èn strømavtale hos oss, så fakturerer vi deg kun for den ene måleren.

Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter, så ordner vi dette enkelt for deg.

Samme faktura vises flere ganger

Dette er kun en visningsfeil som skyldes en feil i vårt system. Hvis det er samme KID nummer og sum så er det samme faktura og den skal kun betales en (1) gang.

Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter, så fikser vi visningen.

Flere brukere i samme app

Per i dag så er det dessverre ikke mulig å legge til flere brukere i appen – vi jobber med å få på plass familiedeling.

Selv om familiedeling ikke er på plass så kan dere være flere innlogget på samme bruker. Samboer eller ektefelle kan logge inn med telefonnummer og fødselsdato til den personen i husstanden som strømavtalen står på. Det er ingen begrensninger på antall enheter som er pålogget samme bruker/kundenummer.

Se alle stolper i forbruksgrafen

Under mine innstillinger kan du tilpasse appen din etter ditt behov.

For kunder som ønsker å se hele grafen:

  • Trykk på Meny
  • Innstillinger
  • Huk av for «vis alle stolper i forbruksgraf»
  • Lagre.

Finner du ikke svar på det du lurer på?

Kontakt oss gjerne så vi kan hjelpe deg videre.

kontaktskjema