Å Sanntid

Har du brikken som tidligere het LOS Live / Glitre Smartbox og trenger hjelp? Denne brikken heter nå Å Sanntid og vi hjelper deg med spørsmålene du har om den.

Å Sanntid dashboard på PC

Å Sanntid

Brikken som hjelper deg med å bruke strøm smartere.

Oppkobling av brikke i strømmåler

  • HAN-porten må være åpen. For å åpne denne kontakter du din netteier.
  • Plugg inn brikken i HAN-porten. HAN-porten finner du på strømmåleren din og brikken passer kun et sted.
  • Brikken vil starte å blinke.
  • Brikken fikser seg selv. Ved tilkobling vil den lades og oppdateres automatisk, dette tar ca. 2-3 timer.
  • Du får beskjed når brikken er klar.

Brikke er tilkoblet men ingen data vises i appen

  • Sjekk at det er mobildekning. Hvis den er veldig lav eller mangler så forsøk å flytte brikken ut av strømskapet.
  • Målernummeret er ikke koblet til brikken. Sjekk med kundeservice at det er riktig målernummer koblet til din brikke.
  • Dobbelsjekk med netteier at HAN-porten er åpen

Hva betyr lysene på brikken?

  • Ingen Blink: HAN-port er ikke åpnet.
  • Tre (3) røde blink: HAN-porten er ikke aktivert.
  • Ett (1) hvitt og to (2) røde blink: Du har akkurat plugget brikken til HAN-porten og den kobler seg opp til appen, det tar ca. 2-3 timer.
  • En til Fire (1-4) hvite blink hvert femte sekund: Brikken lader.
  • En til Fire (1-4) hvite blink hvert tiende sekund: Alt ok med brikken.
  • Ett (1) hvitt blink hvert andre sekund: Laster ned og oppdaterer programvare på brikken.

Hva er en Han-port?

  • Alle strømmålerne er utstyrt med en fysisk utgang, kalt HAN-porten (Home Area Network)
  • Gjennom å koble seg til HAN-porten, vil du få tilgang til informasjon om ditt eget strømforbruk.
  • Hvis du ikke finner HAN-porten på måleren din og har Kamstrup måler; så kan det være du må ha tilsendt en adapter fra Glitre Nett.

Praktisk Informasjon

  • Foreløpig kan brikken ikke integreres med andre smarthus-løsninger.
  • Har du flyttet kan du ta med deg brikken til ny bolig. Ta kontakt med kundeservice via kontaktskjemaet på www.astrom.no og send oss ditt nye målernummer, målepunktID og adresse, så får vi oppdatert dette.

Finner du ikke svar på det du lurer på?

Kontakt oss gjerne så vi kan hjelpe deg videre.

Kontaktskjema